Gezocht: financieel verantwoordelijke 26/08/2019

VBJK vzw zet zich in voor de Vernieuwing van Basisvoorzieningen voor Jonge Kinderen. Het gaat onder meer over de kinderopvang van baby’s en peuters, het kleuteronderwijs, buitenschoolse opvang en preventieve gezinsondersteuning. Wij ondersteunen en versterken professionals in deze organisaties, zodat zij elke dag pedagogische kwaliteit kunnen bieden in hun werk met kinderen en gezinnen. We doen dit via zeer uiteenlopende projecten en op verschillende niveaus: van begeleidingstrajecten en pionierswerk tot onderzoek en beleidsvoorbereidend werk.

VBJK is op zoek naar een extra collega die in nauwe samenwerking met de coördinator en de Raad van Bestuur het financiële beleid van de organisatie vormgeeft en de projecten op financieel en administratief vlak in goede banen leidt.

Ben je een gedreven persoon met sterke analytische vaardigheden en werk je graag met cijfers? Houd je ervan samen te werken in een klein, gepassioneerd team en slaag je erin om het overzicht te behouden in complexe dossiers? Dan is deze functie ongetwijfeld iets voor jou!

Wat doet een financieel verantwoordelijke? 

  • Je werkt mee aan de verdere uitbouw van de organisatie. Jouw financiële expertise draagt ertoe bij dat de organisatie onderbouwde strategische beslissingen kan nemen.
  • Je neemt de rol op als financiële raadsman of vrouw die waakt over de financiële gezondheid van de organisatie. Je staat in voor analyse, financiële planning, cijferrapportage en financiële optimalisaties. 
  • Je denkt toekomstgericht mee en adviseert op vlak van projectinvesteringen, subsidie dossiers, ... waarbij je steeds oog hebt voor opportuniteiten.
  • Je werkt mee aan het uitwerken van subsidiedossiers en zorgt ervoor dat deze beantwoorden aan de administratieve en financiële vereisten van de aanbestedende overheid.
  • Je staat in voor een nauwgezette financiële en administratieve opvolging van de projecten. Enkele voorbeelden: opvolgen van projectbudgetten in nauw overleg met de betrokken medewerkers; verzamelen van bewijsstukken (bijv. personeelsgegevens, fiscale fiches, contracten, betalingsbewijzen en facturen) van de aan de projecten gelinkte uitgaven bij de verschillende interne en externe betrokken partijen; opstellen van financiële rapportages; …
  • Je treedt op als contactpersoon voor VBJK wat betreft de financiële en administratieve opvolging van het project.
  • Je maakt af en toe dienstreizen om andere deelnemende projectpartners te ontmoeten.
  • Je zet af en toe mee je schouders onder de organisatie van (inter)nationale evenementen.

Wie zien we uitblinken in deze functie? 

  • Iemand met een bachelordiploma, bij voorkeur in een bedrijfseconomische, financiële of managementrichting (of gelijkwaardig door ervaring).
  • Iemand met aantoonbare en grondige kennis en inzicht in financieel beleid, boekhoudwetgeving en vzw-wetgeving.
  • Iemand met uitstekende analystische vaardigheden die methodisch en nauwkeurig werkt.
  • Iemand die proactief en resultaatsgericht is.
  • Een autonome initiatiefnemer die ook in teamverband optimaal functioneert.
  • Een goede communicator en excellente organisator.
  • Iemand voor wie Excel en andere MS Office toepassingen geen geheimen hebben.
  • Iemand met een goede kennis van het Nederlands en het Engels (ook geschreven). Kennis Frans is een plus.
  • Iemand met min. 5 jaar relevante ervaring, bij voorkeur in non-profit sector.
  • Iemand met ervaring met Europese projectsubsidies heeft een streepje voor.
  • Iemand die graag wil bijdragen aan de missie van VBJK en interesse heeft in de wereld van jonge kinderen.

VBJK wil de samenleving waarvoor ze zich inzet zo goed mogelijk weerspiegelen. Kandidaten worden dan ook geselecteerd op basis van hun kwaliteiten en vaardigheden, ongeacht geslacht, afkomst of handicap.

Wat krijg je ervoor in de plaats? 

  • Je komt terecht in een hecht team van enthousiaste collega’s in een tof kader
  • Je werkplek, net buiten Gent centrum, is gemakkelijk bereikbaar met het openbaar vervoer (volledig terugbetaald). Kom je met de fiets, dan ontvang je een fietsvergoeding.
  • Een plek waar je uitgedaagd wordt om te leren, maar ook alle kansen krijgt om te groeien.
  • Een deeltijds contract (60%) van onbepaalde duur.
  • Loon volgens barema PC 329.01 – B1b (inclusief vakantiegeld en eindejaarspremie). Relevante anciënniteit wordt in rekening gebracht.
  • 20 wettelijke vakantiedagen (voor een voltijdse medewerker) + collectieve sluiting tijdens Gentse feesten en tussen kerst en nieuwjaar.

Enthousiast of nieuwsgierig naar meer informatie? 

Bezorg jouw motivatiebrief en curriculum vitae aan Sandra Van der Mespel, Coördinator VBJK, via sandra.vandermespel@vbjk.be. Vermeld in het onderwerp ‘Sollicitatie financieel verantwoordelijke’. Je kan je kandidaat stellen tot en met vrijdag 27 september 2019. Indien je ons kan overtuigen, word je uitgenodigd voor een kennismakend gesprek dat zal plaatsvinden op maandagnamiddag 7 oktober of dinsdagnamiddag 8 oktober.

Archief nieuwsberichten