Spiegeltje, spiegeltje

(verzendings- en verpakkingskosten zijn niet in de kostprijs inbegrepen)

Elke mens heeft het nodig om te voelen: ‘ik mag er zijn zoals ik ben’. Voor jonge kinderen geldt dat dubbel: zij zijn immers volop hun eigen identiteit aan het vormen. Hoe kunnen we kinderen in de eerste levensjaren helpen om een positief zelfbeeld te ontwikkelen? En hoe kunnen we hen begeleiden opdat zij tegenover anderen geen vooroordelen krijgen? In een diverse samenleving hebben kinderen immers zelfvertrouwen en sociale vaardigheden nodig om respectvol om te kunnen gaan met de ander. Tot zover deel 1.

Activiteitenreeks: wie ben ik en wie ben jij?

Het tweede deel van dit denk- en doe-boek bevat een reeks eenvoudige en originele activiteiten waarmee jonge kinderen zichzelf leren kennen (wie ben ik?), de ander leren kennen (wie ben jij?) en respectvol leren omgaan met elkaar (samen zijn wij). Alle activiteiten zijn uitgetest in de praktijk. Ze bevatten ook telkens praktische wenken en suggesties voor een nabespreking. Dit werkboek is tegelijk denken en doén, een handig instrument voor praktijk en opleiding.

Wil je meer informatie?

Neem contact op met Sandra

Foto's